Reflectief is een vrijgevestigde psychologenpraktijk voor EMDR, Cognitieve gedragstherapie en Mindfulness. Reflectief biedt kortdurende behandeling aan volwassenen binnen de basis GGZ. Wij richten ons met name op trauma gerelateerde klachten, angsten en fobieën, piekeren, burn-out, paniekaanvallen, chronische pijn, dwangklachten en stemmingsproblemen.

doelgroep

Wij bieden naast regulieren behandelingen, waarbij je eens per week een of een dubbele behandelsessie hebt, ook kortdurende intensieve behandeltrajecten. Tevens bieden wij behandelingen aan via beeldbellen. Op deze pagina vindt je informatie over de verschillende behandelvormen die wij aanbieden.

Traumaklachten

Inleiding Wanneer je nare gebeurtenissen hebt meegemaakt in je leven en deze niet goed hebt kunnen verwerken, kan het zijn dat je op een gegeven moment vastloopt. Je kunt anders gaan voelen, denken en je anders gaan gedragen.

Angstklachten

Angsten uiten zich vaak lichamelijk (trillen, hoofdpijn, buikpijn), cognitief (vervelende gedachten over nare dingen die kunnen gebeuren, piekeren) en gedragsmatig (vermijden van angstige situaties).

Burn-out

Burn-out is een uitputtingsreactie van lichaam en geest op een lange periode van stressvolle (werk)omstandigheden. Mensen kunnen niet meer goed functioneren door aanhoudende vermoeidheid.

Dwangklachten

Bij een dwangstoornis heb je steeds dezelfde terugkerende gedachten, die je  niet wilt hebben. Om deze gedachten en de vervelende gevoelens die erbij horen weg te krijgen, moet je van jezelf steeds weer bepaalde dingen doen.

Chronische pijn

Normaal is pijn een signaal dat er iets in het lichaam niet goed gaat. Soms is de oorzaak van de pijn al weg maar blijft de pijn, of is de pijn erger dan de ernst van het letsel zou doen verwachten.

Privacy Settings
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo